Jun 14, 2007


هل احنا .. احنا فعلا ؟؟
هو انا فعلا زى ما الناس بتقول على
هو انا فعلا من جوايا زى ما الناس عارفة عنى
هل انا بعمل حاجات و انا مش مقتنع بيها .. وابان ادام الناس انى من أشد الناس اقتناعا بيها
هل شخصيتك فى البيت هى هى اللى مع الشلة فى الجامعة هى هى الشخصية اللى مع أصحابك بتوع الجامع هى هى الشخصية مع ... ومع .. مع
عمرك حسيت انك عايش بأكتر من شخصية
لما تقول انك بتقول روبى وهيفاء من مطربى ال ( بالى بالك ) وما تتفرج مع عيلتك عليها و تعمل نفسك الخضرة الشريفة .. و لما تصادف وانت قاعد فى القهوة مع الشلة كليب ليهم تقعد تبحلق زى الموظف اللى فى الجزارة اخر الشهر
لما بتقول انك الصوت العالى .. ولما اخوك الصغير ينرفزك فى حاجة تشخط فيه وتقوله روح أجرى ياله بعيد
لما بتقول انك بتكره الشتائم والبذائات .. ولما تصدق كلمة مبارك .. أقل لفظ تقول عليه ده ابن سين كلب .. ( هو من حيث انه ابن ستين كلب فهو ابن 200 كلب مش ستين بس )
لما تقعد تقول وتزيد فى بر الوالدين .. وانت مابتكلمش أبوك الا عشان تاخد منه فلوس ولا تقوله انا خارج .. كأنه بنك أو مكتبة أو دفتر حضور وانصراف
لما تقعد تقول فى الغيبة والنميمة ياما قول قول .. وأول اللى كنت بتتكلم معاه يمشى تتكلم عنه .. ده عمل وسوى
مش عارف بس ساعات بحس اننا بناقض نفسنا جامد
هل احنا بقينا باكتر من وش
هل احنا فعلا قربنا نوصل لمرحلة النفاق
بجد الواحد بدأ يخاف
هو احنا هنتحاسب عن انهى شخصية بالظبط
انا حيران بجد

No comments: